Decemberben indul a TSM objektív ági ellenőrzés!

December 1-jén újraindul a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) objektív ági ellenőrzési rendszere a hazai közúthálózaton. Az első tapasztalatok összegyűjtésében tagjaink közreműködésére is számítunk!

A TSM rendszer „próbaüzem” nélkül, szakaszosan indul újra. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) folyamatosan végzi a TSM-mérőpontok hitelesítését célzó műszaki ellenőrzéseket. Az objektív ági ellenőrzésbe a hitelesítésen átesett kapukat kapcsolják be, a még nem hitelesített mérőpontok előszűrésre lesznek alkalmasak.

Fontos: az újraindított rendszer technológiája immár alkalmas az ún. „szabotázsnak”, tehát a mérőpontok szándékos kikerülésének detektálására is.

A cselekmény bírságtétele a gépjármű vezetője tekintetében 300.000 forint, tehát célszerű az ellenőrzés ilyen módszerrel történő meghiúsítását kerülni. A mérőpontok korábbi 5%-ról 10%-ra emelt műszaki toleranciája és a mérést követő kétlépcsős hatósági validálás (utóellenőrzés) vélhetően kizárja a minimális túllépésekből eredő tömeges bírságolásokat, és csak a kirívó tengely- vagy össztömeg túlterheléseket szűri ki a rendszer.

Az ÉKM korábbi megerősítése szerint a rendszerindítástól számított néhány hónapon belül, az első tapasztalatok birtokában újabb elemző és értékelő egyeztetésre kerül sor a közúti fuvarozói szervezetekkel. 

Lehetőség szerint továbbra is javasoljuk a fuvarfeladatokhoz tartozó ellenbizonylatok (mérlegjegyek, egyéb mérési dokumentációk, járműfedélzeti egység adatai) gyűjtését, a későbbi esetleges jogorvoslathoz.

Ajánlott tudni; a biztonságos rakományelhelyezés és rögzítés menetét haszongépjárműveken

A közúti áruszállítás, fuvarozás a következő évtizedekben is meghatározó részét képezi az áruk szállításának, ezért a biztonság és a gazdaságosság követelményei kitüntetett és egymáshoz szorosan kapcsolódó szereppel bíró követelményeket jelentenek a járműgyártók, a fuvarozók, a hatóságok és a közúti közlekedési partnerek részére is.

A rakomány megfelelő biztonságú rögzítése és a tengelyterhelés korlátokat kielégítő elhelyezése folyamatosan jelenlévő kérdésköre a közúti áruszállításnak. A rakomány tömege, elhelyezése a rakodófelületen, súlypontjának pozíciója és rögzítése jelentős baleset/borulásokozó tényező. A járművezetők és a közlekedő partnerek számára is a tehergépkocsival történt borulásos balesetek jelentik a legnagyobb veszélyeztetést.

A különböző emelőgépekkel felszerelt haszongépjárművek, a rakodó-emelő gépek, valamint a kombinált szállítási módok szélesebb körű elterjedése és a különösen a veszélyes áruk szállításának növekvő mennyisége különösen igénylik a témakör alaposabb elemzését és vizsgálatát és a felhasználói oldal ezirányú ismereteinek bővítését. A megváltozott járműjellemzők, a multimodalitás szempontjainak megfelelő többtagú járműszerelvények a korábbiaktól eltérő rakodási-üzemeltetési és vezetéstechnikai követelményeket és ismereteket igényelnek.

FORRÁS: NIT

Regisztráljon díjmentesen sofőrként!

Adja fel ingyenes álláshirdetését most!

További hírek