Ennyi volt, azonnali hatállyal távozik a Stellantis-vezér: komoly bajban az Opel, Peugeot, Fiat anyacége

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azonnali hatállyal lemondott, utódját várhatóan jövőre nevezik meg. A döntés mögött az igazgatótanács és Tavares közötti nézeteltérések, valamint a vállalat gyenge észak-amerikai eredményei és jelentős részvényvesztesége állnak. A Stellantis vezetése új stratégiákra és friss szemléletre készül, miközben az autógyártó részvényei idén közel 40%-ot estek.

Azonnali hatállyal lemondott a Stellantis nemzetközi autóipari csoport vezérigazgatója, Carlos Tavares – utódját jövőre nevezik meg. A Reuters szerint a vállalat igazgatótanácsa, amely a legfőbb részvényes John Elkann elnökletével ülésezett, elfogadta a vezérigazgató lemondását. A Chrysler, Citroën, Fiat, Jeep, Dodge, Lancia, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall gyártásával foglalkozó cégcsoport egyik igazgatója, Henri de Castries azt mondta, a döntés az igazgatótanács és a vezérigazgató közötti „eltérő álláspontok” következménye. A lépésre két hónappal azután került sor, hogy a Jeep, Fiat és Peugeot autók gyártója profitfigyelmeztetést adott ki, és részvényei az év során körülbelül 40%-ot veszítettek értékükből.

„Később azonban a Stellantis közölte, hogy Tavares nem kíván új vezérigazgatói ciklusra pályázni és jelenlegi mandátuma végén, 2026 elején visszavonul.” Az új vezérigazgató kiválasztásának folyamatát a jövő év utolsó negyedévére tervezik befejezni.

A Stellantis részvényei idén körülbelül 40%-ot vesztettek értékükből, míg az amerikai rivális Ford Motor részvényei 7%-kal estek, a General Motorsé pedig 55%-kal emelkedtek. Elkann, az Agnelli család sarja, amely megalapította a Fiatot, és a Stellantis legnagyobb részvényese az EXOR befektetési cégen keresztül, megköszönte Tavares szerepét a Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártójának létrehozásában. További nagy részvényesek közé tartozik a Peugeot család és a francia kormány a BPIfrance befektetési bankon keresztül.

Jeff Laethem, egy detroiti Stellantis márkakereskedés tulajdonosa, megkönnyebbült Tavares lemondásának hírére. Az elmúlt év nehéz volt számára, mivel a készletek felhalmozódtak, és az egykor megbízható modellek eladásai visszaestek. „Ez már nem lehet rosszabb” – mondta a Reutersnek, hozzátéve, hogy a közeli GM márkakereskedés nem szembesült hasonló problémákkal.

A Stellantis kereskedői az elmúlt hónapokban egyre hangosabban fejezték ki elégedetlenségüket, és szeptemberben levelet küldtek Tavaresnek aggályaikról. Az autógyártó járműveinek értékesítése az év harmadik negyedévében 17%-kal esett vissza az Egyesült Államokban az előző év azonos időszakához képest, jelentős veszteségekkel a Dodge, Ram, Jeep és Chrysler márkák esetében.

Egy forrás szerint a feszültségek akkor nőttek meg, amikor az igazgatótanács úgy érezte, hogy Tavares túl gyorsan cselekszik és rövid távú megoldásokra összpontosít a hírneve megmentése érdekében, nem pedig a vállalat érdekeit tartja szem előtt. Az elemzők szerint a hirtelen bejelentés arra utal, hogy a szakadék az igazgatóság és Tavares között komoly volt.

Tavares 2021 eleje óta vezette a Stellantist, amikor a Fiat Chrysler és a Peugeot tulajdonosa, a PSA összeolvadt. A cég 14 márkával rendelkezik és Tavares figyelmeztetett, hogy a gyengén teljesítő márkák megszüntetésre kerülhetnek. Az őszinte stílusa gyakran konfliktust váltott ki, például az amerikai szakszervezetekkel és az olasz kormánnyal. Az Egyesült Államokban a United Auto Workers szakszervezet országos sztrájkkal fenyegetett, azt állítva, hogy a Stellantis nem tartotta be a tavalyi megállapodásban foglaltakat.

FORRÁS: PENZCENTRUM

Regisztráljon díjmentesen sofőrként!

Adja fel ingyenes álláshirdetését most!

További hírek