A Scania bemutatja a Super 11 motorját

A lehető legkisebbre csökkentett károsanyag-kibocsátási lábnyomával, akár 7 százalék üzemanyag-megtakarításával és a Scaniára jellemző mérnöki intelligenciával az új Super 11 motor tovább bővíti a Super hajtáslánc portfóliót és messzemenőkig kielégíti a hasznos tömegre érzékeny és az energiahatékony alkalmazások igényeit.
- A Super 11 motor bemutatásával a Scania tovább bővíti a Super hajtásrendszer portfólióját
- A Super 11 motor 85 kilogrammal könnyebb, mint a Super 13, és a 9 literes motorénál akár 7 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-hatékonyság jellemzi
- A motor a hasznos tömegre érzékeny és különösen energiahatékony alkalmazásokat célozza meg és anélkül kínál kiemelkedő hatékonyságot, teljesítményt és rugalmasságot az üzemeltetőknek, hogy a minőség tekintetében kompromisszumokat kellene kötni.
- A Super 11 három teljesítménylépcsőben – 350, 390 és 430 LE – áll rendelkezésre, megfelel az Euro 4, 5 és 6 szabvány előírásainak, és alkatrészeinek 85 százaléka megegyezik a jól bevált Super 13 motoréval
A Super 11 motor a Scania legújabb fejlesztéseként új szintre emeli a teljesítményt és a sokoldalúságot a 11 literes piaci szegmensben. A jól bevált 9 literes és 13 literes motorplatformok közé pozícionált Super 11 akár hét százalékkal kedvezőbb üzemanyag-hatékonyságot kínál a Scania jelenlegi 9 literes motorjához viszonyítva, és 85 kilogrammal könnyebb a Super 13 erőforrásnál. Ezzel a szállítmányozók anélkül növelhetik tovább a hasznos teherbírást az e tekintetben kritikus alkalmazások terén, hogy kompromisszumot kellene kötniük a teljesítmény, az üzemanyag-hatékonyság és a megbízhatóság kárára.
„Ez a motor új lehetőségeket nyújt az energia- és költséghatékony szállítás területén. Könnyebb, takarékosabb és rugalmasabb, miközben maradéktalanul megőrizte mindazt az erőt és megbízhatóságot, amelyről a Scania közismert. Bölcs választás mindazon üzemeltetők számára, akiknek a teljesítmény, a hasznos teherbírás és a hosszú távú fenntarthatóság között kell harmonikus egyensúlyt teremteniük mindennapi munkájuk során” – hangsúlyozta Ayyoob Zarmehri, a Scania teherautó-értékesítésért és -marketingért felelős termékmenedzsere.
Üzemanyag-takarékosságra és tartósságra tervezve
Három teljesítményváltozatában – 350 LE (1800 Nm), 390 LE (2000 Nm) és 430 LE (2200 Nm) – a Super 11 egyaránt megfelel az Euro 4, 5 és 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A szállítási alkalmazások széles skáláján, a városi logisztikától egészen a regionális fuvarozásig kiemelkedő teljesítményt biztosít. A Super 11 további előnye, hogy alkatrészeinek 85 százaléka megegyezik a jól bevált Super 13 motoréval, ezzel maradéktalanul érvényesül a Scania tervezői génállománya, miközben ez a konstrukció jelentősen eltérő üzemeltetési igényekre készült.
Az LDF-5 motorolaj használata esetén a karbantartási intervallumok akár 30 százalékkal hosszabbak lehetnek, mint a Scania 9 literes motorjai esetében, ami hatékonyan segíti az üzemeltetőket az üzemidőarány növelésében és az általános szervizköltségek mérséklésében.
Innovatív technika a felszín alatt
A Super 11 számos olyan kulcsfontosságú fejlesztést tartalmaz, amely különböző műszaki innovációk évekig tartó tesztelésének eredménye. Az új motor a Scania saját fejlesztésű, a változó szelepvezérlést szolgáló vezérműtengely-szabályozási technológiával is rendelkezik, amely a motor hőmérsékletének valós idejű szabályozását és kedvezőbb égésfolyamatot tesz lehetővé. Mindezt új motorszoftver, a vibráció csillapítása érdekében új kiegyenlítőtengelyek, valamint robusztus motorfék, a Scania szabályozható szelepfék (Variable Valve Brake; VVB) rendszere – amely akár 344 kW teljesítményre is képes – egészíti ki. Ezek együttesen olyan motort eredményeznek, amely a vezetés lágyabb és kényelmesebb élményével szolgál. A Scania szabadalmaztatott turbós adagoló-rendszere az AdBlue felhasználást is javítja, miközben tovább fokozza a motor hatékonyságát.
Tisztább üzem a legelső naptól
Már a lenyűgöző üzemanyag-takarékossága és kisebb saját tömege is meggyőző érv az új motor hosszú távú fenntarthatósági jellemzői mellett, ám további előnye a Super 11 motornak, hogy HVO és FAME üzemanyagokkal is működtethető. Ezzel az üzemeltetők új infrastrukturális beruházások nélkül csökkenthetik károsanyag-kibocsátási lábnyomukat. Olyan megoldás ez, amely egyszerre támogatja az üzemeltetési és a hosszú távú fenntarthatósági célkitűzések megvalósítását.
Egy motor, sokrétű alkalmazás
Kompakt, könnyű és erőteljes – a Super 11 szállítási alkalmazások széles körére született, többek között:
• Billencs és ömlesztettáru-szállítás
• Üzemanyag és nagytérfogatú áruk szállítása
• Hulladékgyűjtés és szabályozott hőmérsékletű szállítás
• Általános rakományok szállítása
• Horgos konténeremelő és darus platós felépítmény
• Műszaki mentő- és tűzoltójárművek
„A Super 11 motor az intelligens szállítás legújabb generációjának a képviselője. A Scania mérnöki tudásának legjavát, a napjaink üzemeltetői által igényelt hatékonysággal és alkalmazkodó-képességgel ötvözi. Akár városban, akár hosszabb távokon, ez a motor a munkára született – kilométerről kilométerre” – emelte ki Ayyoob Zarmehri. A Super 11 motor 2025 júniusától lesz elérhető.Tudjon meg többet és fedezze fel az új hajtásláncot a Scania Super oldalán.
FORRÁS: HUNGAROKAMION
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek

A Scania bemutatja a Super 11 motorját
A lehető legkisebbre csökkentett károsanyag-kibocsátási lábnyomával, akár 7 százalék üzemanyag-megtakarításával és a Scaniára jellemző mérnöki intelligenciával az új Super 11

2025 sem a közúti fuvarozók éve lesz!
Véget ért a két számjegyű költségnövekedés a közúti fuvarozásban, a vállalkozások fele azonban még veszteséges – olvashatjuk a DigiLog Consulting stratégiai

További 20 helyszínnel bővült az Eurowag Prime Network partneri üzemeltetésű töltőállomás-hálózata
A bővülésnek köszönhetően a prémium szolgáltatásokat nyújtó töltőállomások száma elérte a mérföldkőnek számító 100-at. A kifejezetten tehergépjárművek számára kialakított