Interjú Gécs Zoltánnal, a Waberer’s járművezetőkért felelős HR csapat vezetőjével
Gécs Zoltán csaknem 20 éve, 2007 óta folyamatosan a HR szakmában dolgozik. Jelenleg a Waberer’s járművezetőkért felelős HR csapatot vezeti. Sokrétű tapasztalatairól, kihívásokról mesélt nekünk.
Mik jelentik a legnagyobb kihívást ma az iparági toborzásban? A fiatalok megszólítása. A kamionos szakma már kevésbé vonzó a fiatalok számára, miközben ezzel a munkával stabilan megalapozhatja valaki a jövőjét. Valamint a másik nagy kihívás, hogy felvegyük a versenyt a nyugati országok munkaerőpiacával.
A Waberer’s Magyarország piacvezető logisztikai vállalata. Pontosan hány gépjárművezető dolgozik a cégnél? A Waberer’s Csoport egy óriásvállalat: 6.000 főt alkalmaz, melyből közel 3.700 fő kamionsofőr. A Csoport 2800 tehergépjárműből álló modern flottát üzemeltet, és több mint 250 ezer négyzetméter korszerű raktárt kezel. A Waberer’s Csoport ezzel Európa meghatározó, saját flottával rendelkező közúti logisztikai vállalata, Magyarország piacvezető komplex logisztikai szolgáltatója, és a régió legnagyobb logisztikai kapacitása felett diszponál.
Mivel segítik a toborzás folyamatát? A kamionsofőr ugyan hiányszakmának számít, a Waberer’s Csoport azonban tudatosan tesz azért, hogy a fiatalabb generáció számára vonzóvá tegye a szakmát: a Csoport munkáltatói márkaépítésének egyik kulcs eleme, hogy a szakmát bemutassa és közelebb hozza a fiatalokhoz, egyebek mellett a társaság Tiktok csatornáján keresztül. A legutóbbi, erre vonatkozó kampány sikerét jelzi, hogy jelenleg csak várólistára van lehetőség jelentkezni.
Gécs Zoltán, a járművezetőkért felelős HR
csapat vezetője
Pályakezdők jelentkezhetnek-e? Milyen eszközökkel segítenek nekik a kezdeti nehézségek leküzdésében? (Egy olyan szakmáról beszélünk, ahol egyedül kell boldogulni több száz-, akár milliárdos értékű rakományokkal.) Igen, várjuk pályakezdők jelentkezését. Az egy hónapig tartó betanítás és a járművezető mentor rendszerünk garantálja a megfelelő színvonalú szakmai oktatást. Jelenleg ez a lehető legnagyobb segítség a CE-s jogosítványt frissen szerzett leendő járművezetők számára.
Milyen béren kívüli juttatásokat biztosít a cég a gépjárművezetőknek, logisztikai dolgozóknak? Különböző dolgozói kedvezményeink vannak, ingyenes és kedvezményes szűrővizsgálatok magán egészségügyi partnerünknél, kedvezményes üdülési lehetőség, kedvezményes termékvásárlási lehetőség partnereinknél.
Milyen eszközökkel, eseményekkel igyekeznek erősíteni a csapatszellemet? (A sofőrök ugye sokat vannak úton, hogy lehet ezt egy ilyen speciális munkakör esetén megvalósítani?) Már második éve adjuk át a Trucker of the Year elismeréseket, mellyel megbecsülésünket fejezzük ki azon gépjárművezetőink felé, akik kimagasló teljesítményt nyújtanak. Ezeket az átadókat természetesen személyesen tartjuk meg és utána kommunikáljuk a közösségi felületeinken. Igyekszünk minél inkább online térbe terelni a tájékoztatóinkat, hogy az úton lévő kollégáink se maradjanak ki az első kézből jövő információkból. Legutóbb a menedzsmentünk online tartotta meg negyedéves eredményekről szóló tájékoztatóját, ahol lehetősége volt mindenkinek anonim módon élőben kérdéseket is feltenni a menedzsment felé. Továbbá elismerjük a hűséget is, a már legalább 10 éve nálunk dolgozó kollégák számára erkölcsi és anyagi törzsgárda jutalmat adunk ünnepélyes keretek között és ezt minden 5. évben megismételjük ezt követően.
Van CE kategóriás jogosítvány megszerzését támogató program a cégcsoportnál? Igen, 2021 óta működik és már közel 200 főt iskoláztunk be a programba, az első 60 fő már munkába is állt.
Van GKI, PÁV vizsga megszerzését támogató program a cégcsoportnál? A Waberer’s Csoport rendelkezik saját autósiskolával is, mely segíti a gépjárművezetők átképzését, köztük a GKI megújító és a GKI alapvizsga megszerzését. A legutóbbi, erre vonatkozó kampány sikerét jelzi, hogy jelenleg csak várólistára van lehetőség jelentkezni.
Miért jó a Waberer’s-nél dolgozni? A Waberer’s a jelenlegi kihívásokkal teli időkben is megbízható, stabil, több lábon álló, komplex nagyvállalat. A munkavállalók nincsenek túlterhelve, pontosan és kiszámíthatóan megkapják a munkabérüket. A flotta átlagéletkora kicsit több mint 2 év, így a lehető legmodernebb technikával lehet dolgozni. A járművezető kollégák dönthetik el, hogy kocsigazda vagy váltós rendszerben kívánnak-e dolgozni, valamint hogy milyen típusú autóval szeretnék teljesíteni a fuvarfeladatokat.
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
Kamionok síneken – Budapest és Luxemburg között vasúton lehet szállítani félpót-kocsikat a jövő év elejétől
Új intermodális vasúti összeköttetés születik
Kamionsofőrök és a nyugdíjrendszer: milyen hatásokkal kell számolni?
Nemzetközi összehasonlításban megéri a kemény munka?
Kamionsofőrök Európában: Mennyit keresnek és megéri-e külföldön dolgozni?
Magasabb bérek, de milyen áron?