Eurostat: csökkent a közúti árufuvarozás 2023-ban
Az uniós közúti árufuvarozás során a kamionok 1857 milliárd tonnakilométert tettek meg az Európai Unióban, ami 3,2 százalékos csökkenést jelent 2022-höz képest, amikor ez az adat 1919 milliárd tonnakilométer volt – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán.
A 2023-as vonatkozó adatokat ismertetve az uniós hivatal emlékeztett: a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások miatt 2020 első és második negyedévében tapasztalt instabilitást követően a közúti árufuvarozás 2021-ben nőtt, 2022-ben pedig viszonylag stabil maradt.
Tavaly a közúti árufuvarozás azonban minden negyedévben csökkent. 2022 azonos negyedévéhez képest 2023 első negyedévében -2,3 százalékkal, a második negyedévben 3,6 százalékkal, a harmadik negyedévben 3,8 százalékkal, a negyedik negyedévben pedig 3,1 százalékkal eset vissza. 2023 utolsó két negyedévének adatai pedig azt mutatják, hogy a közúti árufuvarozás a 2019-es második félév szintjére esett vissza.
A 2023-as és 2022-es éveket összehasonlítva Portugáliában (16,4 százalék), Szlovákiában (16,2 százalék) és Svédországban (11,5 százalék) regisztrálták az áruszállítás tonnakilométerben számított legnagyobb csökkenését. Ezzel szemben a legnagyobb növekedést Litvániában (17,3 százalék), Dániában (8,2 százalék) és Cipruson (7,8 százalék) jegyezték fel.
Megjegyezték, Németország központi szerepet játszott az EU-n belüli közúti árufuvarozásban. Az EU-n belüli legnagyobb áruszállítási forgalmat, azaz a legnagyobb mennyiségű, összesen 83,3 millió tonna árut Németország és Hollandia között szállították. A Németország és Lengyelország közötti teherforgalom 69,2 millió tonnát tett ki, a Belgium és Franciaország közötti forgalom pedig elérte az 53,8 millió tonnát.
Forrás: MTI
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
90 éves a világ legidősebb kamionosa és nem megy nyugdíjba
A 90 éves Doyle Archer bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe, mint a legidősebb kamionos, de nemrég egy új díjat is
Az elhasználódott, hulladék abroncsot ingyen átveszik, de mire figyeljünk az új megvásárlásánál?
A a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer hatálya alá tartozó egyes termékkategóriákra – így a gumiabroncsra is – speciális szabályok vonatkoznak.
Mobilozás közben törte rommá a 150 milliós Jaguart egy 23 éves magyar nő Ausztriában
Az 1950-es években gyártott autókülönlegesség értéke 150 millió forint volt a baleset előtt…