Fontos csatát nyertek a fuvarozók – az Unió ellen
Az Európai Bizottság törölte a Mobilitási Csomag azon rendelkezését, miszerint a fuvarozóknak nyolchetente haza kell vinniük a fuvareszközöket. Mit jelent ez pontosan?
Nos azt, hogy ezentúl nem kell a kamionokat „visszautaztatni” abba az országba, ahol a vállalkozás székhelye található. Ez a döntés hatalmas győzelem a közép-európai fuvarozók számára, akik régóta tiltakoztak e szabályozás ellen.
Ez a korábbi szabály legalább három szempontból aggályos volt. Egyfelől komoly gazdasági hátrányt okozott, mivel jelentős plusz költségeket rótt a fuvarozókra, mert az üresen megtett kilométerek növelték a vállalkozások üzemanyag-költségeit és a tehergépjárművek amortizációját. Másfelől komoly környezetterhelést jelentett, mert a kamionoknak gyakran üresen kellett megtenni ezeket a kilométereket. Mindez növelte az ágazat károsanyag-kibocsátását. A rendelkezés mindemellett jelentős versenyhátrányt jelentett a kelet-közép-európai fuvarozók számára a nyugat-európai vállalkozásokkal szemben.
A szabály ellen az érdekvédelmi szervezetek, Magyarország és más fuvarozói egyesületek négy évvel ezelőtt keresetet nyújtottak be az Európai Unió Bíróságához. Hazánk mellett több más tagállam, köztük Észtország, Lettország, Litvánia, Bulgária, Románia, Ciprus, Málta és Lengyelország is csatlakozott
a kezdeményezéshez.
A bíróság végül helyt adott a kereseteknek, és kimondta, hogy a nyolc hetes szabály sérti a szolgáltatásnyújtás szabadságát, és nem áll arányban a kitűzött szociális célokkal. Fontos emellett megjegyezni, hogy a testület egy halom más keresetet pedig elutasított. Ezek közé tartozik, hogy járművezetőknek ne legyen tilos a heti pihenőidőt a kamion fülkéjében tölteni, vagy éppen a második generációs menetíró készülék bevezetésének előrehozatalának törlését.
Sokak szerint azonban ez így is nagy siker, mivel jelentős költségterhet vesz le a magyar vállalkozásokról.
Forrás: VEZESS
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
Kamionok síneken – Budapest és Luxemburg között vasúton lehet szállítani félpót-kocsikat a jövő év elejétől
Új intermodális vasúti összeköttetés születik
Kamionsofőrök és a nyugdíjrendszer: milyen hatásokkal kell számolni?
Nemzetközi összehasonlításban megéri a kemény munka?
Kamionsofőrök Európában: Mennyit keresnek és megéri-e külföldön dolgozni?
Magasabb bérek, de milyen áron?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.