A Volvo Trucks újgenerációs biztonsági rendszereket mutat be a gyalogosok és kerékpárosok védelméért
A forgalmas közlekedési helyzetek mindennapos biztonsági kockázatot jelentenek a veszélyeztetett úthasználókra nézve. Ezért fejlesztette ki a Volvo Trucks a két új biztonsági rendszerét, kifejezetten a gyalogosok és a kerékpárosok védelmére összpontosítva.
A Volvo Trucks folyamatosan fejleszti az aktív biztonsági rendszereit, amelyek a veszélyeztetett úthasználók, úgy mint a gyalogosok és a kerékpárosok védelmét hivatott szolgálni. Teszi mindezt annak jegyében, hogy további lépéseket tegyen a vállalat hosszútávú víziója elérése érdekében: Volvo tehergépjármű ne legyen érintett egyetlen közúti balesetben sem.
A legfrissebb példa erre a Volvo Aktív Oldalirányú ütközés elkerülését támogató rendszere, ahol a hangsúly az “Aktív” szón van. Ez egy már meglévő biztonsági rendszer továbbfejlesztése, amelyhez immár az aktív fékezés funkciót is hozzáadták. A radarok használatával a teherautó felismeri a közeledő kerékpárosokat, figyelmeztetni tudja a járművezetőt a lehetséges veszélyre és ha szükséges, most már aktívan fékezheti is a gépjárművet, hogy az utasoldal irányába történő kanyarodás során elkerülje az ütközést.
“A halálos közúti balesetek 15%-ában részt vesznek teherautók, a városi környezet pedig még a legtapasztaltabb járművezető számára is kihívást jelenthet” – mondja Anna Wrige Berling, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója. “Mi a Volvo Trucks-nál folyamatosan fejlesztjük tehergépjárműveink biztonságosságát, azért, hogy mind a sofőrt, mind a közlekedés többi résztvevőjét megóvjuk. Ez az új biztonsági rendszer, amelynek legfőbb célja a városi környezetben megóvni a kerékpárosokat, a legújabb fejlesztéseink egyike, amely egy lépéssel közelebb visz bennünket ahhoz a hosszú távú elképzelésünkhöz, hogy a Volvo tehergépkocsikkal ne történjenek közúti balesetek.”
Az Aktív Oldalirányú ütközés elkerülését támogató rendszert az ügyfelek 2024 novemberétől rendelhetik FH, FM és FMX modelleikbe, a világ minden országában.
Újgenerációs vészfékezési rendszer – több évvel a jogszabályok előtt
A második új biztonsági rendszer a Volvo Trucks követekező generációs Ütközésfigyelmeztetés vészfékrendszerrel funkciója. Ezt a biztonsági rendszert először 2012-ben mutatták be, azóta pedig folyamatosan fejlesztik. A teherautó kamerák és radarok együttes használatával figyeli a forgalmi helyzeteket, és amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer képes figyelmeztetni a sofőrt, és szükség esetén fékezni is annak érdekében, hogy az ütközést elkerülje.
A legújabb fejlesztésnek köszönhetően a rendszer felismer, figyelmeztet és fékez már nem csak egyéb járművek esetében, hanem gyalogosok és kerékpárosok észlelésekor is. A rendszer már megfelel a fejlett vészfékrendszerekre vonatkozó új, szigorúbb európai jogszabályoknak*, amelyek csak 2028-ban lépnek hatályba. Ráadásul a Volvo Trucks rendszere még túl is szárnyalja az elkövetkezendő szabályozást az általa lefedett közlekedési helyzetek tekintetében.
“Örömmel látjuk, hogy a jogi követelményeket a saját, zéró balesetre vonatkozó elképzelésünkkel összhangban alkotják meg” – mondja Anna Wrige Berling. „A Volvónál azonban nem várunk a jogszabályokra – továbbra is innovatívak leszünk, és új funkciókkal túlteljesítjük a jogi követelményeket, hogy támogassuk saját ambíciózus céljainkat.”
Ez az automatikus fékrendszer Európában 2025-től az összes Volvo FH sorozatú, FM és FMX tehergépkocsiban alapfelszereltség, világszerte pedig opcióként rendelhető.
Forrás: HUNGAROKAMION
Regisztráljon díjmentesen sofőrként!
Adja fel ingyenes álláshirdetését most!
További hírek
Megugrottak a fuvardíjak, csökken a kapacitás!
Jelentősen felgyorsult a közúti fuvardíjak emelkedése a II. negyedévben, ami felfelé nyomja a hazai inflációt.
A legfontosabb tudnivalók a teherautó-abroncsok használatához.
Amikor abroncsokról esik szó, a legtöbben a személyautók abroncsaira gondolunk, pedig a teherautók abroncsainak biztonsága, állapota, és karbantartása legalább ennyire
Elindult a verseny, ismét megválasztják az év női logisztikusát.
Még mindig jelentősen elmarad a nők aránya a férfiakétól a logisztikában, különösen a vezetői pozíciókban. A Waberer’s Csoport célja, hogy