Drágább lett a kötelező, de a díjemelkedés elmarad az inflációtól

okt 23, 2023

Nőtt az újonnan megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások száma a Netrisknél. Az idei harmadik negyedévben közel 127 ezer szerződést kötöttek az autósok, ami 8 százalékos emelkedésnek felel meg. Az éves kgfb-átlagdíjak szintén 8 százalékkal nőttek, így meghaladták az 52 ezer forintot az idei harmadik negyedévben – derül ki a társaság összefoglalójából. 

Több kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötöttek az autósok az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Szintén nőtt a cascobiztosítások száma. Emellett a biztosítási díjak is feljebb léptek, igaz, a drágulás mértéke elmarad inflációtól – közölte a Netrisk.

A júliustól szeptember végéig terjedő három hónapos időszakban a Netrisknél majdnem 127 ezer kgfb–t kötöttek, ez 8 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Az átlagdíjak pedig szintén 8 százalékkal nőttek és meghaladták az 52 ezer forintot. Ezzel párhuzamosan az újonnan kötött casco biztosítások száma szintén nőtt, 11 százalékkal majdnem 7600-ra emelkedett. Utóbbiaknál az éves átlagdíj 17 százalékkal 148 ezer forint fölé emelkedett.

„A biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható. Nőtt az autók ára, emellett a szervizelési költségek is magasabbak lettek. Ugyanakkor a kgfb-s átlagdíjak emelkedése elmarad a két számjegyű inflációtól, a cascónál viszont megközelíti azt” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

A szakember azt is elmondta, a casco biztosítások számának emelkedése magyarázható részben azzal, hogy az új vagy fiatal autók nagyobb értéket képviselnek a korábbi évekhez képest és a már említett szervizköltségek is jelentősen emelkedtek. Ezért a tulajdonosok az autó árához képest viszonylag alacsony díjat bevállalják annak érdekében, hogy mentesüljenek a nagyobb kiadásoktól egy esetleges saját hibából történt baleset után.

A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a legelterjedtebb autómárkák esetében hogyan alakultak a kgfb-átlagdíjak.

Az Opelek kötelezője mindössze 2 százalékkal nőtt, alig több mint 52 ezer forintra. A Volkswagenek, Renault-k, Fordok esetében az átlagdíj egyaránt 4 százalékkal 57-58 ezer forintra emelkedett. A Suzukiknál már 7 százalékos volt a kgfb-drágulás, az átlagos éves díj így valamivel több mint 42 ezer forint volt. A Daciáknál és Toyotáknál 10-10 százalékos díjemelkedés történt, ennek eredményeként 44 ezer és 51 ezer forintot tett ki az éves díj. Besnyő Márton közölte, hogy mind a kötelező, mind a casco esetében vannak különbségek a piacon, ezért érdemes a különböző ajánlatokat átnézni és összehasonlítani, mielőtt egy-egy autós megköti az új biztosításokat.

Forrás: Netrisk – Positive Adamsky

Regisztráljon díjmentesen sofőrként!

Adja fel ingyenes álláshirdetését most!

További hírek

Nyílt napra készül a Ferro-Sped 2000 Kft.

Nyílt napra készül a Ferro-Sped 2000 Kft.

Idén ünnepli 25 éves megalapítását a dabasi székhelyű Ferro-Sped 2000 Kft. A cég családi vállalkozásból indult el, és ma már közel 200 fős szervezetté nőtte ki magát. Ebből az...

Készül az új KRESZ

Készül az új KRESZ

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) széles körű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetéssel megkezdi a KRESZ megújítását. Az ÉKM csütörtökön azt közölte az MTI-vel,...